Straipsnių kategorijos

Straipsnių paieška

Kas yra ryškios šviesos terapija?

Kas yra ryškios šviesos terapija?

Ar tikrai žinote, kokį poveikį ryški šviesa turi jūsų kūnui ir kaip veiksmingai taikyti ryškios šviesos terapiją? Tamsiu žiemos sezonu daug žmonių kenčia nuo apatijos ir depresijos. Ši būklė dar vadinama žiemos depresija. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad sumažėjus natūralios šviesos kiekiui, kūnas gali fiziologiškai reaguoti į šias „nepalankias gyvenimo sąlygas“, pakoreguodamas tam tikrus hormonų lygius ir biologinę veiklą.

Medicinos mokslas nustatė, kad žiemos depresija yra lengva depresijos forma, paveikianti gana didelį žmonių skaičių. Ji gali pasireikšti:
•    stipriu nuovargiu, išsekimu ir įvairiais miego sutrikimais;
•    padidėjusiu apetitu, dėl kurio didėja kūno svoris;
•    bendru pasyvumu ir depresija;
•    sumažėjusiu darbo našumu ir prarastu gyvybingumu.

šviesos terapija

Šviesos terapija padeda atsikratyti žiemą atsirandančios blogos nuotaikos, depresijos

Saulėtą dieną šviesos stiprumas yra maždaug 50 000 – 100 000 liuksų, o patalpose tėra 100-200 liuksų. Veiksmingos ryškios šviesos terapijos seanso metu reikia, kad į akis patektų ne mažiau kaip 2 500 liuksų. Tinklainės ir regos nervais šviesa veikia šviesai jautrias smegenų sritis (suprachiazmatinį ląstelės branduolį), kuris reguliuoja organizmo fiziologinius ciklus pagal dienos ir nakties ritmą.

Šviesa mažina miego hormono melatonino, kurį išskiria kankorėžinė liauka, kiekį. Melatoninas yra pagrindinis budrumo ir miego ciklų reguliavimo, o taip pat ir žiemos depresijos prevencijos veiksnys. Ryškios šviesos terapija padeda sušvelninti šias problemas ir atgauti gyvybingumą. Jei simptomai yra sunkūs, jie turėtų būti gydomi prižiūrint medikams.

ŠVIESOS TERAPIJOS REKOMENDACIJOS

Pradėkite ryškios šviesos terapiją kol dar nepasireiškė jokie žiemos depresijos simptomai, geriausia – iš karto atslinkus tamsai. Žiemą atlikite ryškios šviesos seansus 3-5 kartus per savaitę. Jei simptomai nepalengvėja arba vėl atsiranda, 1-2 savaites kartokite seansus kasdien.

Vienas seansas trunka 0,5-2 valandas. Ilgiau nei dvi valandas trunkantis seansas negali sustiprinti poveikio, tačiau nedaro ir jokios žalos. Seansus patartina atlikti nuo 6:00 iki 18:00 val., tačiau jie veiksmingiausi nuo 6:00 iki 8:00 val. ryto. Vakariniai seansai gali sutrikdyti miegą. Jei vakare paprastai jaučiatės mieguistas (tai būdinga pagyvenusiems žmonėms), galite pabandyti atlikinėti seansus anksčiau vakare, kad ilgiau nemiegotumėte. Taip pat galite padalinti seansą į kelis trumpesnius laikotarpius tą pačią dieną, jeigu tai geriau atitinka jūsų darbotvarkę.

Nereikia žiūrėti tiesiai į šviesos šaltinį, tačiau per visą seansą reikia išlaikyti jį savo regėjimo lauke. Tuo metu galite skaityti, rašyti ar užsiimti kuo nors kitu. Ryškios šviesos terapijos veiksmingumas yra susijęs su šviesos šaltinio atstumu nuo veido. Užtikrinkite, kad jūsų veidas būtų ne toliau nuo lempos nei instrukcijoje nurodytas terapijos atstumas. Reikiamą seanso laiką galite sutrumpinti sėdėdami arčiau lempos.


Žinokite, kad ryškios šviesos terapija taip pat padeda greičiau atsigauti pasikeitus organizmo ritmui atvykus iš kitos laiko juostos. Be to, atlikus seansą vakare - užtruks jūsų miego ciklas (ilgiau nenorėsite miego), o rytinis seansas turės priešingą poveikį.

šviesos terapija

SVARBIOS PASTABOS APIE RYŠKIOS ŠVIESOS TERAPIJĄ

Lempa gaminama su elektroniniu balastu, kuris padidina šviesos dažnį iki 30 000 Hz, ir tuomet mirgėjimas nebepastebimas plika akimi. Po keleto pirmųjų seansų gali atsirasti lengvas galvos skausmas ar akių nuovargis. Tai normalu ir toks šalutinis poveikis paprastai praeina per kelias dienas. Jeigu taip neatsitinka, nutraukite gydymą ir prieš tęsdami kreipkitės į gydytoją. Dėl dienos šviesos trūkumo nuo žiemos depresijos kenčia ne visi. Išsekimas, miego sutrikimai ir depresija gali kilti ir dėl kitų priežasčių. Ryškios šviesos terapija yra efektyviausia, kai ji derinama su reguliariais fiziniais pratimais ir sveika mityba.

Prieš pradėdami ryškios šviesos terapiją, pasitarkite su gydytoju, jei sergate:
•    akių ligomis (pvz., akių uždegimu arba padidėjusiu jautrumu);
•    psichikos sutrikimais;
•    jei vartojate psichotropinius vaistus.

Pradėjus ryškios šviesos terapiją, naudinga užsirašyti pastabas apie jos poveikį. Tai padės nustatyti, kuris gydymo būdas jums geriausiai tinka. Ryškios šviesos terapijos poreikis, trukmė ir dažnis kiekvienam asmeniu labai skiriasi.

šviesos terapija

Save

Save

Įkelta 2016-12-18

Anksčiau peržiūrėtos

Nėra prekių

Meniu